Již do druhé sezóny své existence vstoupí 1. dubna naše muzejní turistické informační centrum, které bylo certifikováno v loňském roce. V premiérovém roce své existence TIC prostorách zámku uvítalo 5174 návštěvníků.
Turistická informační centra, kterých je aktuálně v Česku certifikovaných asi 500, nejen poskytují informace, ale fungují také jako důležitý prvek budování vztahu s turisty. 
Dle dat z aktuální tiskové zprávy agentury CzechTourism v loňském roce informační centra v ČR navštívilo více jak 10,1 mil. návštěvníků, což je důkazem jejich klíčové role v cestovním ruchu. Jejich největším plusem je záruka osobního přístupu, nesmí však opomíjet ani požadavky moderní doby. Způsob,  jak je lidé využívají, se liší napříč generacemi. Zatímco starší turisté volí jako první možnost osobní návštěvu, mladší ročníky využívají převážně online cestu. Hlavním důvodem, proč se návštěvníci na TIC obracejí je fakt, že dostanou komplexní informace o dané lokalitě, a navíc si mohou odnést letáčky či upomínku na výlet z pestré nabídky suvenýrů.


 „Role turistických informačních center je v cestovním ruchu nezastupitelná. Od online vyhledávání je odlišuje zejména osobní přístup. Často dokáží doporučit něco, co by návštěvníci jinak minuli. Ať už jde o skryté perly regionu, místní speciality nebo tipy na netradiční zážitky", říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Průzkum odhalil, že za poslední tři roky osobně navštívilo TIC 36 % Čechů ve věku 18-65 let. Z toho větší část tvořily ženy. Naopak 64 % oslovených jejich služby nevyužilo. Nejčastěji proto, že o ně nemají zájem, nevědí, že TIC v lokalitě existuje, nebo si informace zajišťují jiným způsobem. Na druhou stranu mezi těmi, kdo TIC využívají, panuje vysoká spokojenost – 93 % uživatelů uvedlo, že byli se službami center spokojeni. Pochvalovali si zejména vysoký standard v oblasti poskytování informací o lokalitě, kulturních akcích a prodeji map a suvenýrů. 
Výzkum identifikoval tři hlavní skupiny návštěvníků TIC:
 Digi progresivní jsou lidé závislí na online informacích a TIC využívají pouze v případě nouze. 
Retro konzervativní naopak považují TIC za klíčový zdroj informací, preferují osobní kontakt a tištěné materiály. 
Třetí skupinou jsou turisté, kteří kombinují online vyhledávání s osobní návštěvou TIC, aby si ověřili informace a získali doporučení od místních expertů.
 „Výsledky průzkumu ukázaly, že je v případě turistických informačních center nutné investovat do vzdělávání personálu. Turisté očekávají, že dostanou nejen odpověď na svůj dotaz, ale i tipy a zajímavosti, které v běžných cestovatelských průvodcích nenajdou. TIC tak mají obrovský potenciál být bránou k autentickým zážitkům,“ shrnuje  tiskové zprávě vedoucí Institutu turismu agentury CzechTourism Petr Janeček.

10 nejnavštěvovanějších informačních center v ČR v roce 2024, včetně počtů návštěv:
1    Visitor Centre Letiště T2      288896 návštěv
2    Aquapalace Praha    211501
3    Turistické informační centrum Adršpašské skály   206836
4    Turistické informační centrum Můstek, Praha    197834
5    Turistické informační centrum České Budějovice  182492
6    Turistické informační centrum Mikulov    174292
7    Infocentrum Český Krumlov   173727
8    Informační centrum Petřínské rozhledny     163255
9    Turistické informační centrum Poděbrady    119800
10    Infocentrum Boží Dar    106961

Zdroj informací a další podrobnosti najdete na tomto odkazu